De Meilandjes zijn een waar televisiefenomeen in Nederland en België. Kijkers van de bekende reeks volgen het huishouden van de beroemde familie op de voet in de reeks ‘De Meilandjes’. Hoe populair de reeks is, des te minder loopt het met de zakelijke zetten die hun dochter Maxime maakt. In Party kunnen we er meer over lezen.

De leden van het Meiland-gezin zijn allemaal gezegend met een ondernemersgeest. Nadat moeder en vader Meiland met groot succes een wijn op de markt brachten en twee boeken schreven die bestsellers zijn geworden, begon dochter Maxime met een eigen kledinglijn.

Die bleef niet onbesproken: Maxime beweerde aanvankelijk bij hoog en laag dat de kledij die ze aanbood door haar ontworpen was, maar oplettende klanten vonden dezelfde items een pak goedkoper terug op de Chinese groothandelssite AliExpress.

Maxime zette haar verkoopactiviteiten even on hold, maar is nu terug met een nieuw online kledingproject. In de zijlijn daarvan richtte ook vader Martien zijn zakelijke pijlen op de modewereld. Hij verkoopt op zijn website mxscarfs allerhande sjaaltjes in leuke motieven.

Maar sinds de lancering vorig jaar werd er nauwelijks nog iets vernomen over de verkoop. Je zou daaruit kunnen concluderen dat de sjaaltjes momenteel niet bepaald de deur uitvliegen.