Wijnen, iemand? De docusoap rond ‘de Meilandjes’ zijn een kijkcijferkanon in Nederland en in België. Het beroemde gezin is populair bij jong en oud door de grappige escapades die ze in het programma beleven.

Toch was er recent ophef rond een van de Meiland-telgjes. Die dacht namelijk makkelijk poen te scheppen door een eigen webshop op te richten. Op zich is daar niets mis mee.

Maar Maxime Meiland kwam het afgelopen jaar zwaar onder vuur te liggen nadat bekend werd dat de kledij van haar kledinglijn ‘Monciel’ vrijwel allemaal een stuk goedkoper te vinden was op AliExpress. Dat kunnen we lezen in Party.

Met de staart tussen de benen zette ze haar project voor onbepaalde tijd stop nadat ze daarop door haar klanten betrapt werd.

Dat gebeurde niet zonder enig verlies, want Maxime had al tamelijk wat poen geïnvesteerd in haar nieuwe business. Door de hele heisa zag ze zich genoodzaakt om 50.000 euro van haar centen te laten schieten.