Wat een prachtig eerbetoon moest worden aan Rob de Nijs, liet zijn weduwe Jet de Nijs achter met gemengde gevoelens. Wat was er aan de hand?
Op 21 juni werd Rob de Nijs geëerd tijdens het concert Ahoy zingt de Nijs in Rotterdam Ahoy. Artiesten als Douwe Bob, André van Duin en Roxeanne Hazes brachten nummers uit zijn repertoire ten gehore. Maar Robs echtgenote pakt nu uit met een verrassende uitspraak…
“Het heeft een dubbele lading”, lezen we een uitspraak van Jet de Nijs bij Shownieuws. “Ik ben supertrots dat zoveel artiesten meedoen en dat Ahoy helemaal vol zit. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn geweest als Rob zelf in Ahoy had gestaan voor een volle zaal mensen.” Wat mist Jet het meest aan wijlen haar echtgenoot?
“Alles”, bekent Jet de Nijs bij Shownieuws. “De man, de liefde. De grote dingen die je met elkaar deelt, maar juist ook de kleine momenten. Elkaar vasthouden, voor elkaar zorgen en van elkaar houden.” Hoe zou Rob de Nijs gereageerd hebben op het prachtige eerbetoon?
“Twee jaar geleden trad zijn band al op met een aantal andere artiesten. Dat vond hij heel mooi. Hij wist dat zijn eigen carrière voorbij was, maar vond het bijzonder dat anderen zijn stukken gingen vertolken”, laat Jet de Nijs er geen twijfel over bestaan dat Rob dit prachtig zou hebben gevonden. En dan overheerst toch één gevoel…
“Het is zo bijzonder dat Rob er niet meer is, maar dat zijn muziek nog springlevend is. Hij was niet een artiest van één hit. Daar ben ik megatrots op”, aldus Jet de Nijs bij Shownieuws.
