De familie Meiland grijpt in nadat één van hun producten volledig flopte. Alles wordt vernietigd. En dat zal hen een stevige duit kosten…
Eind 2022 kondigden de Meilandjes vol trots aan dat ze een scheurkalender op de markt zouden brengen. Het idee kwam overgewaaid uit Vlaanderen, maar nu blijkt dat Nederland niet meteen wakker lag van de scheurkalender met allerlei weetjes en quotes van de familie. Huisbiograaf Jan Dijkgraaf verklaart waarom de kalender een flop werd…
“We hebben ook een scheurkalender gemaakt, dat is een flop geworden. Boekhandelaren zeggen dat mensen door corona meer thuis zitten en dat er daardoor minder kalenders nodig zijn”, klinkt het bij Jan Dijkgraaf in Party. En er werd een drastische beslissing genomen…
“In ieder geval zijn er veel te weinig van verkocht en zitten we met een flinke voorraad van die dingen.” En de Meilandjes verloren niet enkel geld aan de kalender zelf, ook nu moet er nog in de buidel getast worden. Jan Dijkgraaf legt uit wat er te gebeuren staat…
De publicatie van de scheurkalender was niet rendabel, maar de Meilandjes moeten er bovendien zelfs geld op toegeven om die kalenders te laten vernietigen, onthult Jan Dijkgraaf in Party.