Koningin Máxima sprong onlangs bij in het Klantcontactcentrum Tijdelijk Noodfonds Energie in Den Haag. En daar kreeg ze een opvallende vraag van een oudere dame…
De koningin draaide er mee om te horen wat de klachten en verzuchtingen van de mensen zijn die bellen voor hulp bij het betalen van de hoge energierekeningen. Eén telefoontje wordt extra belicht…
Zo hielp Máxima een telefoonmedewerkster om de vragen van een 82-jarige vrouw te beantwoorden. En één probleem viel op…
Momenteel kan je enkel online een aanvraag indienen om een deel van je energierekening terugbetaald te krijgen, maar daar liep het fout…
De 82-jarige vrouw vond het moeilijk om haar vraag online in te dienen en daarop had koningin Máxima het volgende te zeggen…
“Ik kan me voorstellen dat u het lastig vindt”, antwoorde de koningin aan de dame. Máxima voegde eraan dat het Noodfonds momenteel bezig is met makkelijkere manieren om een aanvraag in te dienen, bijvoorbeeld voor oudere mensen.