RVD - Koning Willem-Alexander

Er lijkt zich stilaan een echte hype te ontwikkelen rond de Videoland-serie ‘Máxima’ waarin de jonge jaren van onze koningin belicht worden. En dan pakt Videoland uit met opvallend nieuws over de tv-reeks…

‘Máxima’ werd in wereldpremière getoond op het internationale reeksenfestival Canneseries en daar werd de tv-serie vol lof onthaald. De internationale interesse blijkt ook bijzonder groot te zijn…

Zo werd ‘Máxima’ reeds aan 27 landen verkocht waardoor de serie ook internationaal volledig lijkt door te breken. Uiteraard kochten Argentinië, als moederland van Máxima, en Duitsland en België, als onze naaste buurlanden, de serie aan. Maar ook landen als Letland, Kroatië en Hongkong verwierven de rechten. De makers komen met een duidelijke reactie…

“Het is onze strategie om steeds meer series en formats te verkopen, maar zoiets hebben we bij Videoland nog niet eerder meegemaakt”, geeft RTL-contentdirecteur Peter van Der Vorst toe aan de desk van ‘RTL Boulevard’. Eén ding is duidelijk…

“Ik ben heel trots op hoe de serie gemaakt is. Het is geen goedkope serie, maar dat zie je er ook aan af”, benadrukt Van Der Vorst. De serie heeft ook een erg internationale insteek…

“Máxima moet haar weg vinden in een nieuw land en in een nieuwe cultuur”, verduidelijkt producent Rachel van Bommel. “We vertellen het verhaal vanuit haar perspectief en dat maakt het heel persoonlijk.” Al zitten er ook kleine details in voor elk doelpubliek…

“De serie ging in première op het Canneseries-festival. Daar zat een heel internationaal gezelschap in de zaal en ik merkte toen dat er op verschillende momenten werd gelachen.” En niet om dezelfde stukjes, verduidelijkt Rachel van Bommel…

“De Nederlanders lachten om de scène met de stroopwafels, de Spanjaarden om het stukje over prins Felipe. Er zit voor elk publiek dus iets in”, verduidelijkt Rachel van Bommel bij RTL Boulevard waarom ‘Máxima’ ook internationaal kan aanslaan.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van vipnieuws.nl